דף הבית >> פוליגרף >> פוליגרף הגדרה ותכונות >> פוליגרף - מאמרים כללים >> בודקי פוליגרף

בודקי פוליגרף

בדיקת פוליגרף

כל האמת על תהליך בחירת בודקי פוליגרף

מכשיר הפוליגרף משמש כגלאי שקר בתחומים שונים. תחילה נעשה בו שימוש על ידי המשטרה וכוחות הביטחון, אבל בשנים האחרונות משתמשים בו גם בתחומים אחרים כמו בחינות תעסוקתיות לעובדים, תביעות גירושין, אימות גרסאות ועוד. בדיקת הפוליגרף כוללת מספר בדיקות, כגון: בדיקת לחץ דם, בדיקת נשימה, רמת הזעה, בדיקת מוליכות חשמלית של העור ובדיקת דופק. כל אלה בוחנים שינויים פיזיולוגיים בתגובותיו של הנבדק. בדיקת הפוליגרף מתבססת על העיקרון, לפיו אין באפשרותו של הנבדק לשלוט על תגובות פיזיולוגיות טבעיות, בזמן שהוא נשאל שאלות על מעורבותו בפרשיה כזו או אחרת.


בודקי פוליגרף – מי מוסמך לבצע בדיקת פוליגרף?

זוהי שאלה בעייתית. מאחר שבארץ לא קיים חוק אשר מגביל עיסוק בתור בודקי פוליגרף רק לכאלה אשר מוסמכים לכך, נוצר מצב שכל אחד רשאי לבצע בדיקת פוליגרף בלי הכשרה מעמיקה. בדיקת פוליגרף היא בדיקה חשובה שהרבה פעמים תוצאותיה מכריעות את גורלו של הנבדק, לפיכך, חשוב מאד לבחור במכון פוליגרף ותיק ומקצועי, אשר מעסיק בודקי פוליגרף מיומנים ומנוסים.


איך מבדילים בין בודקי פוליגרף מקצועיים ובין כאלה שאינם?

ודאו כי בודקי פוליגרף שאתם בוחנים משתייכים לאיגוד הפוליגרף הישראלי. בודקי פוליגרף המשתייכים לאיגוד הפוליגרף הישראלי הינם בעלי מקצוע מיומנים, אשר מגיעים ממערכת הביטחון, יוצאי שירותי הביטחון, עובדים במשטרת ישראל וכיוצא בזה. איגודים אחרים אינם עומדים ברמה אחת עם איגוד הפוליגרף הישראלי, מבחינת מיומנות וניסיון.


בודקי פוליגרף – חייבים את הסכמת הנבדק

אסור לכפות בדיקת פוליגרף על אדם, בשום מצב. בדיקת פוליגרף תיעשה, אך ורק באישור של הנבדק, אחרי שחתם על הצהרה שהוא מודע לתהליך הבדיקה, ומוכן לעבור אותה מרצונו החופשי. מעביד אשר מתנה קבלה לעבודה בבדיקת פוליגרף עובר על החוק.


לאילו צרכים משמשות בדיקות פוליגרף?

אפשר להיעזר בבדיקת פוליגרף בכל מיני מקרים, תוך קבלת אישור מהנבדק. לדוגמא: בדיקות ביטחוניות, בדיקת אמינות של עובד פוטנציאלי (בטרם קבלה לעבודה), אימות גרסאות, תביעות בני זוג, בדיקה חוזרת לאימות סופי, איתור הדלפות של עסקים או גופים פרטיים, מניעת דליפות וריגול ועוד.


דגשים חשובים בטרם בוחרים מכון פוליגרף

לפני שאתם בוחרים מכון פוליגרף, אשר מעסיק בודקי פוליגרף, כדאי לשים לב לכמה דגשים חשובים: מהו הניסיון שיש למכון הפוליגרף? כמה זמן פועל המכון? איזה ניסיון יש לצוות בודקי פוליגרף שמעסיק המכון? האם מדובר בצוות בודקי פוליגרף אשר משתייכים לאיגוד? איזה איגוד? איזו הכשרה יש לצוות בודקי פוליגרף במכון? מהו הרקע המקצועי שלהם?
קיבלתם המלצה על בודקי פוליגרף? חפשו עליהם מידע בגוגל ובררו לגבי המוניטין שיש להם. האם יש כתבות שליליות על מכון הפוליגרף שאתם מבררים לגביו? עם מי נמנים לקוחות מכון הפוליגרף? חשוב להקפיד לברר את כל הפרטים כיוון שבדיקת פוליגרף יכולה להיות משמעותית מאד עבורכם, ולכן אין להקל ראש בעת בחירת המכון המתאים.

מכונת אמת | פוליגרף | מכון פוליגרף | בדיקת פוליגרף | אלימות במשפחה
יעוץ זוגי

לייבסיטי - בניית אתרים